سیستم های هوشمند ارائه خدمات شرکتهای هواپیمایی
-
سیستم های هوشمند شرکتهای هواپیمایی داخلی :
دنیای امروزه برای ما دنیایی است که هر حرکتی در آن با تکنولوژی و اینترنت گره خورده است. کمترین و اساسی ترین نیازهای زندگی امروزه ی ما این پتانسیل را دارند تا با اتصال به اینترنت برطرف شوند. حال با تمام این اوصاف، سردمداران صنعت هواپیمایی این را از نظر خود دور نکرده اند که مسافران این دوره و زمانه ی هواپیماها حتی بر فراز ابرها نیز به دنبال استفاده از اینترنت و هر تسهیلاتی هستند که می توانند از طریق اتصال به اینترنت به دست آورند. به همین خاطر است که شرکت های هواپیمایی با هم در کورس هستند تا در برآوردن فناوری های هوشمند در هواپیماهای خود از یکدیگر سبقت بگیرند اما در این میان، برخی از بهترین شرکت های هواپیمایی با فناوری هوشمند از همه ی ایرلاین ها دیگر سرتر هستند.
به صورت کلی دارا بودن امکانات تکنولوژیکی در حین عمل پرواز در یک هواپیما، به صورت فزاینده ای به عنوان یکی از نیازهای اساسی مسافران تبدیل شده است. امروزه برای تمامی ایرلاین ها و شرکت های مسافرتی این موضوع مطرح است و به عنوان یک پیش فرض اساسی در آمده است که برای مسافرانی که نیاز به دستگاه های ارتباطی شخصی خود برای کار و سرگرمی در حین سفر دارند، اتصال به اینترنت پر سرعت را فراهم نمایند.
سیستم های هوشمند در شرکتهای هواپیمایی سیستم هایی هستند که فناوری پیشرفته ای داشته و نسبت به جهان اطراف خود واکنشی توام با ادراک دارند. در اواخر دهه ی 1950 میلادی مطالعاتی انجام شد که چگونگی روند ادراک کامپیوترها از محیط اطراف شان و نحوه تفسیر تصاویر و ترتیب ویدئوها را مشخص ساخت؛ از آن زمان به بعد، این فناوری قدرت روز افزونی یافت و به بخش جدایی ناپذیری از جامعه و صنعت تبدیل شد.
سیستم های هوشمند در حوزه های هوانوردی بر تعامل با کاربرانی از نوع بشر و تغییرات و پویایی محیط های اجتماعی و فیزیکی تمرکز دارند. ربات های امروزی دستگاه مستقلی هستند که می توانند محیط اطراف شان را درک کنند و اهداف خاصی را دنبال نمایند. سیستم های هوشمند را می توان به گونه های مختلفی مانند برنامه های تشخیص چهره، تعیین هویت و سیستم ارائه خدمات مشاهده نمود.
در عصر حاضر، سیستم های هوشمند در صنعت هوانوردی آماده می شوند تا نقش های بیشتری را به خود اختصاص دهند. از جمله این نقش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
اتوماسیون پروازی و عملیاتی و صنعتی ، خدمات رباتیک، خدمات رفاهی، بازرسی و نظارت بصری، نویسه خوانی، کاربردهای نظامی، خدمات آموزشی، دنیای سرگرمی، نقل و انتقالات هوشمند، تشخیص هویت با استفاده از فناوری بیومتریک و... .
سیستم های هوشمند هوانوردی چالش هایی را نیز در زمینه مطالعه و تحقیق به همراه دارند. بسیاری از این چالش ها مرتبط با محاسباتی است که در ارتباط با جهان فیزیکی و پویا روی می دهند. اشکال این موضوع آن است که در طول انجام محاسبات، جهان همچنان تغییر می کند؛ بنابراین محاسبات انجام شده منسوخ و دیگر به کار نمی آیند !
امروزه نصب و اجرای سیستم های هوشمند مدیریتی و اتوماسیون خدماتی در شرکتهای هواپیمایی که یکی از ضرورت های صنعت هوانوردی به شمار می آیند. بطور کلی هوشمند سازی به دو بخش تقسیم می شود :
الف) اتوماسیون ساختمان های شرکتهای هواپیمایی
با نصب و اجرای سیستم مدیریت ساختمان ( BMS ) ، کلیه تجهیزات الکترونیکی مشترک ساختمان اعم از واحد مدیریت، عملیات پرواز ،خدمات مسافران،دیبرخانه، موتورخانه، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، هوا سازها، چیلرها، آسانسورها، دفاتر آموزش و پارکینگ، حراست، برق اضطراری، روشنایی، کنترل تردد، اعلام و اطفاء حریق، دوربین های مدار بسته و سیستم های حفاظتی همگی به صورت یکپارچه قابل کنترل هستند و به صورت خودکار توسط سنسورها و حسگرهای مختلف و برنامه های از قبل تعیین و تعریف شده تنظیم می شوند بنابراین اهداف اتوماسیون ساختمان های شرکت هواپیمایی با توجه به عملکرد این تجهیزات بر اساس زمان های مختلف مصرف، از مدار خارج کردن تجهیزات در زمان هایی که بار مصرف کم است و یا اطلاع رسانی از معیوب شدن بخش های مختلف تحقق پیدا خواهند کرد.
ب) اتوماسیون خارج از ساختمان شرکت
به دلیل عدم دسترسی به افرادی که خارج از شرکتهای هواپیمایی فعالیت می کنند می توان از تکنولوژی ها و سیستم های بسیاری جهت تکمیل نمودن هوشمند سازی استفاده کرد و نظارت بر پرسنل را در محیط خارج از ساختمان شرکت را از طریق سیستم هوشمند دو چندان تجربه نمود.
علاوه بر برسی دقیق و سریع محیط، می توان کنترل کلیه امور شرکتهای هواپیمایی را در فرودگاهها و مراکز مربوط به شرکتهای هواپیمایی از دفتر مرکزی و یا هر جای دنیا اجرای سناریوهای از پیش تعیین شده، کنترل افراد، مدیریت و نظارت بر خدمات به صورت خودکار نسبت به درخواستهای ارائه شده مدیریت نمود ، تنظیم درخواستهای ارائه شده به پرسنل در هر محل خدمتی و محیط بر اساس پارمترهایی همچون : تعداد نفرات حاضر در محیط، نوع کاربری محیط و نیز بهره وری از سیستم های نظارتی ـ حفاظتی، کنترل تردد، برق اضطراری ، حس گرهای حرکتی ، حضور و تشخیص مشلات احتمالی در محیط و... را به دست گرفت. بنابراین افزایش بهره وری و نظارت، کاهش هزینه ها ، ایجاد بستر بهتر ارائه خدمات، آسایش و رفاه و تامین امنیت را می توان از ویژگی ها و مزایای اتوماسیون در خارج از دفتر مرکزی معرفی نمود.
مراحل کار سیستم های هوشمند مدیریتی و نظارتی و ارائه خدماتی بدین شکل است که ابتدا می بایست اطلاعات توسط سرور ها و حسگرها و تجهیزات نصب شده دریافت شود، سپس فرمان های از قبل تعیین و تعریف شده توسط کنترل کننده مرکزی پردازش، صادر و برای دستگاه های مربوطه به منظور اجرا ارسال می گردند.
- مزایای سیستم های هوشمند در شرکتهای هواپیمایی به طور کلی :
* بهینه سازی و صرفه جویی در وقت و ارائه خدمات جاری شرکت
* تامین آسایش و رفاه پرسنل و مدیران
* کنترل امنیت و ایمنی دفتر مرکزی و دفاتر شرکت در ایران و سراسر دنیا در هر ساعت شبانه روز
* کاهش هزینه های شرکتهای هواپیمایی در کلیه قسمت ها
* کنترل ساختمان مرکزی و دفاتر شرکت در فرودگاه از هر جای دنیا
* کم کردن استهلاک وسایل مصرفی در دفاتر
* افزایش ضریب کیفیت خدمات و رضایت مسافران و کارکنان شرکت هواپیمایی
* قابلیت اطلاع رسانی به مدیران ارشد و رده هی پایینتر
- مهارت های مورد استفاده به منظور ایجاد و اجرای سیستم های هوشمند در شرکتهای هواپیمایی :
* برنامه نویسی
* ساختمان داده ها
* مهارت های ریاضی و فیزیک ، آمار و احتمالات
* هوش مصنوعی
* یادگیری ماشین
* روش های عددی
* الگوشناسی
* روانشناسی
* لینوکس
* سرور های پایگاه داده
*تجهیزات مورد نیاز در بخش های مختلف اجرایی و عملیاتی
ما اینجا هستیم تا بتوانیم بهترین خدمات را برای شرکتهای هواپیمایی ارائه نماییم
گروه هوانوردی آریانا تلاش خواهد کرد تا بالاترین ارزش افزوده برای همکاران، ذینفعان ، کاربران و سرمایه گذاران خود در صنعت هوانوردی از طریق توسعه بازارهای هوانوردی داخلی و خارجی و با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته و مدرن عملیاتی و مالی تحقق یافته و با ارائه برترین خدمات هوانوردی به مشتریان خود شعار "مدرن و هوشمند تجارت کنید" را تحقق بخشیم. اعتماد ما به کارکنان خود به عنوان ارزشمندترین دارایی مجموعه بوده و شبکه اجرایی ما را در ایجاد رضایت مجموعه های هوانوردی و کاربران سرآمدی میان شرکتهای خدماتی،مالی و سرمایه گذاری در زمینه هوانوردی کشور یاری نموده است و با بهبود مستمر برای فعالیتهای خود در صنعت هوانوردی بر اساس استاندارد های جهانی را سرلوحه امور خود قرار داده ایم.ما در تلاش هستیم بهترین خدمات را به شرکتهای هواپیمایی ،مجموعه های هوانوردی ، فرودگاهها و مراکز آموزشی هوانوردی ارائه نماییم
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و یا دریافت خدمات به صورت تلفنی از طریق مسیر های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.
ارتباط با پشتیبانی گروه هوانوردی آریانا
آدرس: | ایران تهران شهرک اکباتان فاز یک بلوار شهید نفیسی ساختمان ایرسا طبقه پنجم واحد 10 | |
تلفن: | 2191010209(98)+ | |
موبایل: | 9227170721(98)+ | |
ایمیل: | این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید |